HomeContact

Willem Dik

Na de HEAO ben ik bij KPMG gestart met de opleiding tot registeraccountant. Gedurende die studie kwam ik tot de ontdekking dat het aan de voorkant verder helpen van opdrachtgevers me meer boeit dan achteraf terugkijken om een jaarrekening goed te keuren. Na bijna 10 jaar heb ik in april 2013 de stoute schoenen aangetrokken en heb ik KPMG ingeruild voor het zelfstandig ondernemerschap. Mijn broer zette die stap een jaar eerder en heeft zich aangesloten bij BlinQ. Het lijntje was dus snel gelegd. Mijn nieuwe collega's zorgden voor een klus waardoor ik een vliegende start als zelfstandig ondernemende professional heb kunnen maken. 

Voor mij is BlinQ het ideale samenwerkingsverband. Ik kan mijn eigen opdrachten uitvoeren, maar sta er niet helemaal alleen voor. Er is altijd ruimte voor collegiaal overleg. Het delen van kennis wordt erg gestimuleerd en de lijnen naar elkaar zijn kort en informeel. We zijn allemaal professionals en ondersteunen elkaar om onze klanten het beste te kunnen bedienen. Naast de voordelen die BlinQ met zich mee brengt is het ook een hele leuke club collega’s om mee samen te werken.

Ik ben breed inzetbaar en hou van uitdaging. Mijn kennis en ervaring vanuit KPMG bij onder andere, zorginstellingen, productie- en vastgoedorganisaties komt goed van pas, maar inmiddels ben ik ook thuis in gemeenteland. Ik ben open en communicatief en in staat om met oog voor detail de grote lijn te zien én vast te houden.  

Recente opdrachten:

mei 2018 - heden Stichting De Posten
Controller

september 2017 - juli 2018 Ons Huis Enschede
Interim Controller

maart 2017 - juni 2017  Ziekenhuisgroep Twente
Adviseur jaarrekeningcontrole

Ik ondersteun de medewerkers van de afdeling Financiën & Informatievoorziening bij de voorbereiding op de jaarafsluiting en de jaarrekeningcontrole door de extern accountant. De doelstelling is om een structurele verbetering te realiseren in de maandafsluiting waardoor het proces van de jaarafsluiting efficiënter kan verlopen.

Mei 2015 - oktober 2017    Stichting Driezorg Wonen, Welzijn & Zorg
Interim HEAD met naast de aansturing van de afdeling de verantwoordelijkheid voor het opstellen van de maandelijkse managementinformatie en stuurinformatie voor Cluster- & teammanagers en monitoren van de nieuw geïmplementeerde planning & controlcyclus. 

Januari 2015      - maart 2017      Zorgaccent B.V.
November 2014 - juni 2015
Januari 2014      - juni 2014
Business controller zorg waarbij verantwoordelijk voor het opstellen van de geconsolideerde jaarrekening, het voeren van de administratie, nacalculatie en opstellen jaarrekening van deelneming en het verbeteren en optimaliseren van de AO/IB.

Maart 2014 - Mei 2015    Gemeente Deventer
Medewerker Planning en Control voornamelijk ten behoeve van het sociale domein en financieringen.

Mei 2013 - Maart 2014   Gemeente Deventer
Vastgoedproject; opstellen van kostprijsdekkende huren voor het vastgoed in beheer van de Gemeente en de begrotingen opnemen van de kostprijsdekkende huren vastgoed.

Typisch Willem

Vastgoed
Businesscontrol
Projecten
Advisering
Interimmanagement
Zorgsector

Contactgegevens:
06 - 467 53 026
willemdik@outlook.com